misshappineess.blogg.se

Första inlägget
Ingen aning om vad jag ska skriva om, men en sak är säkert och det är att inget kommer redigeras bort från sanningen. Livet är inte en dans på rosor, disken står i diskhon,  tvätthögen växer och dammet frodas. Precis hos alla människor i hela världen. Vi alla dras med samma jobbiga vardagsbestyr oavsett hur Och vart vi lever våra liv.
 
Jag bor i en mellanstor stad, pluggar på universitetet, bor med världens finaste sambo och älskar min lägenhet. Nöjd med livet och strävar efter hälsa och lycka på mitt sett och känner mig nöjd över livet. Men sjävklart står disken där, tvätten som inte tvättar sig själv och dammet som bara blir mer och mer. 
 
Lycka definieras olika och målet är att om någon kommer in på denna blogg, inte ska känna sig ensam om att jämföra sig med andra, det har jag också gjort men slutade när jag insåg hur jag tryckte ner mig själv och inte fokuserade på mitt egna välmående utan vad andra hade och vad andra skulle tycka om mitt liv. Jämförelse är skit. 
 
Jag har anhöriga som mår psykisk dåligt som inte vågar gå ut med det. Jag har anhöriga som städar ohälsosamt Mycket. Jag har anhöriga som jobbar för mycket. Ja listan kan göras lång. de har en gemensam nämnare. Alla jämför sig med andra. jag hoppas det blir en ändring på det. 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress